Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Δεν σας φθάνει ο χρόνος; Διαβάστε εδώ...

Μάθετε πώς να διαχειρίζεστε σωστά το χρόνο σας για να επιτυγχάνετε τα καλύτερα δυνατά αποτέλεσματα, τόσο στην επαγγελματική, όσο και στην προσωπική σας ζωή.


Ο χρόνος είναι χρήμα, λέει μια παροιμία και αυτό επιβεβαιώνεται καθημερινά. Όλοι γνωρίζουμε τη σημασία του χρόνου, της τήρησης των προθεσμιών και τη συμβολή τους, τόσο στις επαγγελματικές, όσο και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις, αλλά δε μας είναι πάντα εύκολο να τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι πολλά άτομα δυσκολεύονται ιδιαίτερα να διαχειριστούν το χρόνο τους, γεγονός που τους δημιουργεί αρκετά προβλήματα.

Λέγοντας «διαχείριση χρόνου», εννοούμε οτιδήποτε μπορεί να μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε το χρόνο μας όσο το δυνατόν καλύτερα, φέρνοντας τα καλύτερα αποτελέσματα. Πρόκειται για ένα σύνολο αρχών, δεξιοτήτων και τρόπων που μας βοηθά να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας εγκαίρως, να βάζουμε προτεραιότητες, να δουλεύουμε σωστά και συγκεντρωμένα και φυσικά να επιτυγχάνουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση του χρόνου

Ένα μεγάλο κομμάτι του δημιουργικού χρόνου κάθε ημέρας, μπορεί να χαθεί λόγω κακής διαχείρισης. Δείτε ποιες αλλαγές μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε το χρόνο που έχετε στη διάθεσή σας κάθε μέρα:

Να θέτετε ρεαλιστικούς στόχους: Θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η ημέρα έχει 24 ώρες και όλα πρέπει να γίνουν μέσα σε αυτό το διάστημα. Μη θέτετε υπερβολικά υψηλούς στόχους που δε μπορείτε να πραγματοποιήσετε ή που μπορεί να σας οδηγήσουν να παραμελήσετε τον εαυτό σας.

Μη χάνετε το χρόνο σας: Βρείτε που σπαταλάτε πολύ χρόνο και προσπαθήστε να το διορθώσετε. Μπορεί να αγχώνεστε και να απασχολείστε με άσκοπες δραστηριότητες ή πράγματα που μπορεί να γίνουν και κάποια άλλη μέρα ή μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Δείτε πού και πόσο χρόνο σπαταλάτε και προσπαθήστε να τον διαχειριστείτε ποιοτικά και αναλογικά με τη σημασία της κάθε εργασίας.

Αποφύγετε να κάνετε πολλά πράγματα μαζί: Αναγνωρίστε το γεγονός ότι το να κάνετε πολλά πράγματα μαζί, δε βγαίνει εύκολα σε καλό. Είναι καλύτερα να τα κάνετε ένα-ένα, έτσι ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε σε ένα πράγμα τη φορά και να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Ιεραρχήστε τις εργασίες σας: Βάλτε προτεραιότητες, φτιάχνοντας μια λίστα με τις εργασίες σας σε ένα ημερολόγιο. Μοιράστε το χρόνο σας για κάθε μία από τις δραστηριότητές σας, ανάλογα με τη σημασία τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να ολοκληρώσετε τις εργασίες σας εγκαίρως και θα σας δημιουργήσει ένα αίσθημα ικανοποίησης.

Χρησιμοποιήστε χρονόμετρο: Χρησιμοποιήστε χρονόμετρο για να τηρείτε τα χρονοδιαγράμματά σας ή βάλτε υπενθύμιση για σημαντικές δουλειές που δεν πρέπει να ξεχάσετε.

Οργανώστε τις υποχρεώσεις σας: Δείτε τι έχετε να κάνετε και οργανώστε τα με σωστή σειρά. Αν δεν ξέρετε ποιες είναι οι δουλειές σας, δε θα μπορέσετε ούτε να τις ιεραρχήσετε. Αν σας βολεύει, γράψτε τες σε μία λίστα ή στο κινητό σας, ανάλογα με το τι είναι καλύτερο για εσάς.

Αναθέστε δουλειές σε άλλους: Μάθετε να αναθέτετε πράγματα σε τρίτους, όσο ασήμαντα κι αν είναι αυτά. Δε χρειάζεται να τα κάνετε όλα εσείς ή να περνάνε όλα από τα χέρια σας, αλλά να δείχνετε εμπιστοσύνη και σε άλλους και να τους αφήνετε να γίνονται υπεύθυνοι. Απλά αποδεχτείτε ότι δε μπορείτε να κάνετε τα πάντα μόνοι.

Ακολουθήστε μια ρουτίνα: Καθιερώστε ένα πρόγραμμα, μια ρουτίνα, και επιμείνετε σε αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο. Σε περιόδους κρίσης, θα αποδειχτείτε παραγωγικοί και θα μπορείτε πιο εύκολα να διαχειριστείτε το χρόνο σας, χωρίς άγχος.

Ορίστε προθεσμίες: Αποκτήστε τη συνήθεια του να ορίζετε προθεσμίες για τις διάφορες εργασίες σας. Για παράδειγμα, η ανάγνωση και η απάντηση στα emails σας, μπορεί να σας «φάει» και όλη την ημέρα αν εσείς το επιτρέψετε. Αντ 'αυτού, θέστε ένα όριο μέσα στην ημέρα για κάθε δουλειά και τηρήστε το.

Ελαχιστοποιήσετε τους περισπασμούς: Αν «πιάσετε» τον εαυτό σας να αποσπάται από διάφορα ασήμαντα πράγματα ενώ δουλεύει ή κάνει κάτι σημαντικό, προσπαθήστε να το εμποδίσετε και να βάλετε συγκεκριμένο χρόνο μέσα στην ημέρα, όπου θα μπορείτε να χαλαρώνετε και να κάνετε ό,τι σας αρέσει.

Φυσικά, θα χρειαστεί επιμονή και υπομονή για να επιτύχετε την καλύτερη δυνατή διαχείριση του χρόνου σας. Το να περιμένετε όμως να αποκτήσετε δια μαγείας περισσότερο χρόνο, δε θα σας βγάλει πουθενά. Μέσω της σωστής διαχείρισης, μπορείτε να «δημιουργήσετε» το χρόνο που χρειάζεστε και όχι απλά να περιμένετε να έρθει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου